Onze geliefde Replit heeft een nieuwe challange. 100 Days of Code, met Python! Via onze CodeWeek ambassadeur Ramon.

De eerste 35 dagen zijn al gepubliceerd, de vervolgdagen komen iedere week met batches online. Het is een. mooie dagelijke uitdaging. Iedere dag is er een korte Engelstalig video en een korte coding opdracht. Deze 100 dagen kunnen door informaticaleerlingen gevolgd worden. Ook is het een mooie invulling voor iedereen zonder informatica! In onderstaand overzicht zie je de eerste 35 dagen. Het leren gaat direct van start met een korte uitleg van de interface en daarna direct aan de slag. Iedere dag even werken levert wekelijk een dik uur aan oefenen op. Op het i&i forum is een topic geopend om elkaar te inspireren en motiveren.

100 Days of Code
100 Days of Code

Hoe maak je een succes van 100 Days of Code?

  • Zorg voor een regelmaat
  • Zorg voor een vast moment op de dag
  • Werk door, ook in de weekenden
  • Deel de successen via social media
  • Deel de challenge met mentoren en schoolleiding
  • Daag je rector/bestuurder uit (!)
  • Laat leerlingen bij voorkeur in duo’s werken
  • Deel iedere les/week een hoogtepunt en blik vooruit

Wie neemt deze challenge aan?

Overzicht met de dagen

  • Dag 1 – Hello World!
  • Dag 2 – Input and Variables
  • Dag 3 – Concat…what?
  • Dag 4 – Print’ in Color!
  • Dag 5 – If this…else that?!
  • Dag 6 – What the elif is this?
  • Dag 7 – Nesting Dolls Code
  • Dag 8 – Affirmation Generator
  • Dag 9 – Casting Spells on Your Code
  • Dag 10 – Show Me the $$
  • Dag 11 – 525,600 minutes
  • Dag 12 – Find All the Bugs!
  • Dag 13 – Gradebook Builder
  • Dag 14 – Rock, Paper, Scissors
  • Dag 15 – All About the Loop
  • Dag 16 – Make it Stop!
  • Dag 17 – Let’s Cheat Continue
  • Dag 18 – Guess the Number
  • Dag 19 – Let’s Be a Bit Lazy!
  • Dag 20 – What Can Range really do?
  • Dag 21 – Throwback to Math Facts
  • Dag 22 – Use other people’s code
  • Dag 23 – Subroutines: The Recipe for Coding
  • Dag 24 – Roll in the Parameters
  • Dag 25 – Send it Back
  • Dag 26 – The Power of Libraries in Games
  • Dag 27 – Video Game Characters
  • Dag 28 – Epic Character Battle
  • Dag 29 – The Secrets of print
  • Dag 30 – f…what?
  • Dag 31 – Create a User Interface
  • Dag 32 – Make a List
  • Dag 33 – Getting Dynamic
  • Dag 34 – Pretty Printing
  • Dag 35 – The ULTIMATE List Make